Page 46 - Periodiko_23-24_for_web
P. 46
Στο πάνω μέρος του ομοιώματος, δια- Η Ειδική Μονάδα της Σχολής μας ανέλα-
κρίνεται ένα περιστέρι διακοσμημένο με βε με πολλή προθυμία τη φιλοτέχνηση
διάφορες εικόνες της προσφυγιάς. ενός ομοιώματος της Κύπρου. Οι μαθη-
τές/τριες οραματίστηκαν την Κύπρο σαν
το δέντρο της ζωής που ξαναγεννιέται
και απλώνει τα ανθισμένα του κλαδιά
του σε ολόκληρο το νησί και εργάστηκαν
ομαδικά με τις καθηγήτριές τους, για να
πετύχουν ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα.
Η τουρκική εισβολή μέσα από την ποίηση
Το θέμα της τουρκικής εισβολής παρα- «Σκέψου να μας γίνει βραχνάς
μένει εδώ και πενήντα χρόνια μια χαί- η οροσειρά της Κερύνειας
νουσα πληγή. Οι αφηγήσεις των παπ- σκέψου να την κοιτάμε με τρόμο,
πούδων και των γονιών μας κουβαλούν σκέψου να την υποψιαζόμαστε,
θύμησες, αλλά και πόνο για αυτά που σκέψου να τη μισάμε!
έζησαν, για τον αγώνα τους στα δύσκο- Ανασήκωσε την πλάτη
λα εκείνα χρόνια του ξεριζωμού. Στο κι απόσεισέ τους Πενταδάκτυλέ μου,
πλαίσιο του γενικού στόχου «Γνωρίζω, ανασήκωσε την πλάτη κι απόσεισέ τους.»
Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ», υλοποιήσαμε
μια σειρά δράσεων ανάμεσα στις οποίες Επέλεξα να μελετήσω στίχους από το
ήταν και η καταγραφή ποιημάτων. Πυ- ποίημα «Στιγμές της Εισβολής» του Κώ-
ρήνας μας υπήρξε το ποίημα της Ντίνας στα Μόντη, το οποίο έχει ως θέμα την
Κατσούρη «Προς Αναγνώστη», το οποίο εισβολή. Ο ποιητής εκφράζει την αγάπη
διδαχθήκαμε στο μάθημα των Νέων Ελ- του για τον τόπο όπου μεγάλωσε αλλά
ληνικών της Β΄ τάξης. και την ανάγκη για τερματισμό της κα-
Ενδεικτικά, έχουμε επιλέξει να ανθολο- τοχής.
γήσουμε αποσπάσματα ποιημάτων, κα-
ταθέτοντας τις δικές μας σκέψεις. Πετσιήνι Ξενόπουλος Τζούλιαν, ΘΒΣ2
44