Page 21 - Periodiko_23-24_for_web
P. 21
αρχαιότητα που επιθυμούσαν να κατασκευ- Λυχνάρια - κατασκευή
άσουν. Σχεδίασαν αυτά που επέλεξαν με
απλά σχήματα και στη συνέχεια τα κατα- Οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν τα λυ-
σκεύασαν, όπως παρουσιάζονται πιο κάτω. χνάρια στα σπίτια τους και τα έφεραν
στο εργαστήριο της Χημείας για έλεγχο.
Ο έλεγχος θέρμανσης έγινε με το χρησι-
μοποιημένο τηγανέλαιο που πήραμε από
τα εργαστήρια μαγειρικής της Σχολής.
Πριν τη χρήση τους, βάλαμε σ΄ αυτά λίγο
μαγειρικό αλάτι, το οποίο βοήθησε στην
αποφυγή πιτσιλίσματος. Έγινε γέμισμα
του λυχναριού με τηγανέλαιο μέχρι 70-75%
του όγκου του. Τα λυχνάρια που κατα-
σκεύασαν οι μαθητές/τριες χρησιμοποιή-
θηκαν στη «θέρμανση του φτωχού», όπως
φαίνεται πιο κάτω.
Λυχνάρια που κατασκεύασαν οι μαθητές/τριες
από πηλό. Χρήση της κατασκευής για θέρμανση
Συναρμολόγηση θερμάστρας Βλέπουμε τους/τις μαθητές/τριες που χρη-
σιμοποιούν την κατασκευή για θέρμανση
Οι μαθητές/τριες, αφού ετοίμασαν όλα τα στο εργαστήριο της Χημείας. Πειραματίζο-
τμήματα της θερμάστρας, τη συναρμολό- νται, καταγράφουν τα αποτελέσματα και
γησαν στα εργαστήρια Μηχανολογίας. βγάζουν τα συμπεράσματά τους για την
καλύτερη και αποδοτικότερη μορφή που
θα έχει η συσκευή.
Θέρμανση με τα κεράκια ρεσώ
Θέρμανση με τα λυχνάρια
19