Page 22 - Periodiko_23-24_for_web
P. 22
Πειραματικές μετρήσεις ανοικτή, για να διαχέεται η θερμότητα πιο
εύκολα. Γι’ αυτό εμείς βγάλαμε τρύπες
Παίρναμε μετρήσεις της θερμοκρασίας στο πάνω μέρος της εξωτερικής γλάστρας
πριν, κατά τη διάρκεια και στο τέλος της και βάλαμε ένα πήλινο πιατάκι από πάνω
θέρμανσης με συσκευή λέιζερ. για καλύτερη απόδοση στη θέρμανση.
Από τα αποτελέσματα που κατέγραψαν
Με τα κεριά ρεσώ οι μαθητές/τριες φάνηκε ότι καλύτερη
Ανάβουμε τα 4-6 κεριά ρεσώ και τα τοπο- απόδοση έχει η κατασκευή μας σε ύψος
θετούμε κάτω από την κατασκευή μας. Η 5,5 -6,0 cm από τη βάση. Επίσης, με τα
συσκευή αρχίζει να θερμαίνεται από τα λυχνάρια είχαμε καλύτερη απόδοση από
πέντε πρώτα λεπτά και περίπου σε μια τα κεράκια ρεσώ, αφού η θερμοκρασία
ώρα έχει τη μέγιστη θερμοκρασία. Η διάρ- της κατασκευής ανέβηκε περίπου στους
κεια της θέρμανσης είναι 3-4 ώρες. Η θερ- 125 C. Μετά που έσβησαν τα κεράκια
o
μοκρασία ξεκινά από την εκάστοτε θερμο- ρεσώ, η συσκευή κράτησε τη θερμότητά
ο
κρασία δωμάτιου και φτάνει στους 110 C. της για περίπου μια ώρα μετά. Το ίδιο έγι-
νε και με τα λυχνάρια.
Με τα λυχνάρια Παρατηρήσαμε ότι το τηγανέλαιο έχει
Αφού γεμίσουμε μέχρι ¾ τα λυχνάρια μας ελάχιστη μυρωδιά έως καθόλου κατά την
με ανακυκλώσιμο λάδι μαγειρέματος από καύση του και την ίδια συμπεριφορά με
τα μαγειρεία της Σχολής, ανάβουμε τα λυ- το κανονικό λάδι, όταν καίγεται. Βάζαμε
χνάρια και τα τοποθετούμε κάτω από την μέσα λίγο αλάτι μαγειρικό, για να μην
κατασκευή μας. Η κατασκευή αρχίζει να πιτσιλίζει και η φλόγα να γίνεται πιο κί-
θερμαίνεται από τα πέντε πρώτα λεπτά τρινη. Ο «φτωχός» μπορεί να αγοράσει τη
και περίπου σε μια ώρα έχει τη μέγιστη συσκευή μας στην τιμή των 20 ευρώ και να
θερμοκρασία. Η διάρκεια της θέρμανσης τη χρησιμοποιεί με κεράκια ρεσώ που στοι-
είναι 5 μέχρι 7 ώρες. χίζουν 3 ευρώ τα 50 τεμάχια. Όμως, για να
έχει καλύτερη απόδοση, πρέπει να χρησι-
μοποιεί 6 - 7
κεράκια κάθε
φορά και η
διάρκειά τους
είναι 3,5 ώρες.
Θα του στοιχί-
ζει, περίπου,
0,4 ευρώ τη
φορά. Αν χρη-
σιμοποιεί τα
λυχνάρια που
στοιχίζουν έξι
ευρώ, μπορεί
να χρησιμο-
ποιεί τηγανέ-
λαιο που είναι δωρεάν από τα εστιατόρια
Συμπεράσματα και η απόδοσή τους είναι τρεις με τέσσε-
Υπήρχε άψογη συνεργασία των μαθητών/ ρεις φορές πιο μεγάλη.
τριών του Βιομηχανικού Σχεδιασμού με Για την κατασκευή της «Θέρμανσης του
τους μαθητές της Μηχανολογίας. Οι μα- Φτωχού», εργάστηκαν οι μαθητές/τρι-
θητές/τριες του Βιομηχανικού Σχεδιασμού ες Νίκα Αλέξανδρος, Μιχαήλ Μαγδαληνή
σχεδίασαν και κατασκεύασαν τα λυχνάρια. του ΘΒΣ3, Ανδρέου Κωνσταντίνος, Πανα-
Οι μαθητές της Μηχανολογίας έστησαν τη γιώτου Απόστολος του ΘΜΓ2, Γεωργίου
συσκευή θέρμανσης και κατασκεύασαν το Ελισάβετ, Κυριακίδης Στέφανος, Μακρή
χερούλι της. Για να καθαρίζεται εύκολα Σαβίνια, Μουστάκας Αλέξανδρος, Παναγή
η συσκευή από την καπνιά, τοποθέτησαν Αντωνία, Χαπέλια Αγγέλια και Χρίστου Χα-
κομμάτια σωλήνα, αντί μπουλόνια, για να ράλαμπος του ΘΒΣ1, υπό την καθοδήγηση
ξηλώνεται πιο εύκολα. Μελετώντας τη βι- των εκπαιδευτικών Θεόδωρου Αναξαγόρα
βλιογραφία, προσέξαμε ότι στο πάνω μέ- της Χημείας και Ιάκωβου Ηλιάδη του
ρος άφηναν την τρύπα της πάνω γλάστρας Κλάδου της Μηχανολογίας.
20